Przedszkole Nr 1
Placówki przedszkolne są różnie postrzegane w środowisku. Najczęściej opinie na temat przedszkoli są krzywdzące. Niektórzy zarzucają nadmierny dydaktyzm, niedostrzeganie potrzeb dziecka. Inni sądzą, że nie potrzebnie obciążają budżety samorządowe. Trudno jest pogodzić się z taką opinią, wiedząc, że to co najważniejsze w życiu człowieka zdarza się
w pierwszych latach jego życia.
Nasze przedszkole jest placówką zabiegającą o jak najwyższą jakość. Staramy się stworzyć dzieciom jak najlepsze warunki do ich rozwoju, po to, by każde z nich, które do nas trafi mogło rozwijać się w swoim tempie i na miarę swoich potrzeb. W przedszkolu dużo robimy, aby wszyscy uczestnicy procesu edukacyjnego byli zadowoleni.
Jesteśmy placówką 9 oddziałową. Uczęszczają do nas dzieci
o różnych potrzebach edukacyjnych. Mamy dzieci z orzeczeniami do kształcenia specjalnego, mamy dzieci
z autyzmem z którymi prowadzimy terapię indywidualną, mamy dzieci do 3 roku życia (grupa żłobkowa).
Wykwalifikowana kadra 18 nauczycieli z wyższym wykształceniem pedagogicznym w tym 13 dyplomowanych pracuje z 220 dziećmi. Funkcjonujemy w 17 tysięcznym miasteczku koło Białegostoku.
Proces edukacyjny jest niemożliwy bez współdziałania jego uczestników: dziecka, nauczyciela, rodzica. Efekty oddziaływań edukacyjnych zależą od jakości tego współdziałania. Uczestnicy procesu edukacyjnego są ze sobą związani realizacją potrzeb, oczekiwań. I tak:
- dziecko oczekuje od przedszkola dobrej zabawy
- nauczyciel wychodzi naprzeciw predyspozycjom, zdolnościom i trudnościom każdego dziecka, troszczy się o każde dziecko, dla jego rozwoju pracuje
- rodzic powierza nam swoje dziecko w zaufaniu i z wiarą, że stworzymy jemu bezpieczne i dobre warunki do jego rozwoju
Edukacja przedszkolna stanowi dobrą podstawę dalszego kształcenia, a dobry start szkolny decyduje o dalszych losach edukacyjnych dziecka i sukcesie szkolnym. Każde małe dziecko będzie uczniem, aby mogło ono sprostać nowym zadaniom, które staną przed nim w szkole powinno osiągnąć określony stopień rozwoju. Aby ten poziom rozwoju osiągnąć konieczna jest współpraca.
Metody Pracy
Aby dziecko mogło twórczo działać, tzn. odkrywać dla siebie coś nowego, zdobywać wiedzę, opanowywać różne umiejętności i wiadomości, przedszkole zapewnia mu różnorodne zajęcia
i odpowiednie warunki. Nauczyciele stosują również urozmaicone metody pracy, tj:
- metody aktywizujące: metody gier dydaktycznych, metody integracyjne (pedagogika zabawy)
- metody twórcze: gimnastyka twórcza R. Labana, gimnastyka rytmiczna Kniessów, Ruch Rozwijający W. Sherborne
- metodę Ireny Majchrzak – Wprowadzenie dziecka świat pisma
- metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- metodę Marii Montessori
Więcej informacji na naszej stronie Internetowej